“Una escuela debe ser un lugar para todos los niños, no basada en la idea de que todos son iguales, sino que todos son diferentes”
Loris Malaguzzi
Com futura docent pense que hem de lluitar perquè els nens veuen amb mes normalitat que tots som diferents i que això ens fa especials. Si comences des de primer cicle d'infantil a treballar amb ells i normalitzar que hi ha diferents malalties, discapacitats, ètnies ... Però, el més important no és només sensibilitzar a l'alumnat, les famílies han d'estar informades i participar en tot moment, per a això hem de sensibilitzar tant l'alumnat com a les famílies.
Per què a les families? perquè tots els preconceptes i prejudicis que tenen els nens ja es duen tant de l'àmbit social com del familiar ja que en l'àmbit familiar a on es creen els primers apegos. És a dir, que en ser els seus referents i guies el que ells veuen a casa, l'apliquen a l'aula. Per això és molt important treballar amb els alumnes i famílies.
Mr Potato
Als nens els encanta veure i experimentar com funciona la ciència. I realitzar petits experiments casolans amb ells és una estupenda manera que aprenguin de forma pràctica i divertida (la millor manera d'aprendre per a ells)
El primer experiment que us proposem és preparar un ninot amb cap d gespa. Mai havíeu sentit parlar d'ell? Es tracta de muntar un ninot amb llavors dins per veure com creix l'herba.
És una forma original i divertida d'anar comprovant com es formen les plantes. I els ajuda a entendre el ritme de creixement i que hem de tenir paciència
materials
- Una mitja
- terra
- Llavors de gespa o escaiola
- Fil o gomes petites
- Goma eva o material per decorar (ulls, boca)
preparació
- Agafem una mitjana mitjó i la omplim posant les llavors al fons de tot (el que serà el cap) i després anem omplint amb serradures o terra.
- Li donem forma segons el ninot que vulguem, el tanquem per sota amb una gometa i retallem la tela que sobre.
- Decorem al gust
- Regar el cap cada matí i cada nit fins que surtin les plantetes (sense passar-nos amb l'aigua).
No hay comentarios:
Publicar un comentario