lunes, 16 de abril de 2018

Dia de la dona






Durant segles, desenes de ments brillants de dones van ser silenciades per la seua condició de gènere. No obstant això, molts de les grans recerques de la ciència van ser i són obra d'elles.

Malauradamentque la discriminació de la dona va fer estralls en tots els àmbits, socials, polítics, personals... Un dels camps més discriminatoris han sigut a la ciència. Lamentablement, darrere d'aquesta s'ha marginat, burlat, ignorat i ocultat a centenars de dones.

Les ments masculines, tradicionalment, es van portar els mèrits de grans recerques i van signar els grans assoliments de l'evolució científica i tecnològica (així com les de qualsevol àmbit). Resulta sorprenent descobrir la quantitat de dones que han tingut de suportar, des de l'ombra, el reconeixement del seu treball robat o expropiat per un home.

Per fortuna, cada vegada s'està fent més força per visibilizar el paper que exerceix el sexe femení en la ciència. No obstant això, encara hui les dones científiques tenen dificultats per veure el seu treball reconegut de manera equitativa pel que fa als seus col·legues homes. Un d'aquests exemples és el sostre de cristall: la ciència es realitza, majoritàriament, per dones, si ben els llocs de responsabilitat estan ocupats, en la seva majoria, encara per homes.

L'11 de febrer és per això el dia Internacional de les dones i nens en la ciència. Va ser l'any 2015 quan l'Assemblea General de les Nacions Unides va decidir proclamar aquesta data en reconeixement al paper clau que el gènere femení exerceix en la comunitat científica i la tecnologia.

Gràcies a la lluita incansable de les nostres avantpassades, podem gaudir de drets fonamentals com la contribució en la vida pública o l'accés a un ensenyament just, però la realitat és que la igualtat encara segueix sent un repte a aconseguir. En ple segle XXI, les lleis discriminatòries contra les dones encara persisteixen en tots els racons del món.


Imagen relacionada





pràctica volum:

La classe: com que el sòl està fet de manisses quadrades, hem mesurat una manisa i l'hem multiplicat per la quantitat de manises des d'un costat a l'altre de l'aula i des de davant al darrere, finalment, hem mesurat des del sòl fins al sostre: (0.4m x 28 baldoses) x (0.4cm x 20 baldoses) x 2.83m = 253568m3 = 253568l 
El brick de llet: ample x llarg x alt= 9.5cm x 6.4cm x 16.5cm= 1003.2cm3 = 1,3dm3 = 1.3l 
Resultado de imagen de carton de leche gif

El cub d’escuma: 14.5cm x 14.5cm x 14.5cm = 3048.625cm3 = 3.05l
El cub de suro: 16.5cm x 17cm x 15cm= 4207.5cm3 = 4.2l
Els recipients 1, 2, 3, 4, 5 i 6 :

  • 1: 3ml 
  • 2: 23.5 x π x 1.52 = 166ml 
  • 3: els gots de tubo solen ser de 220ml. 
  • 4: 300ml (s'ha comprovat plenant-lo fins a dalt i abocant-ho al recipient 6, que té les mesures amb ml. 
  • 5: 14.5 x π x 5.52 = 1.4l 
  • 6: 18 x π x 6.52 =2.4

No hay comentarios:

Publicar un comentario

FI

Hui és l'últim dia de classe i l'última entrada d'aquest bloc, per això vull dedicar aquesta entra, a una reflexió sobre aquesta...